پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

87-ماجرای رضا شاه و دختر ترک

ماجرای رضا شاه و دختر ترک


█شایعه

"زمانى رضا شاه به ترکیه رفت و اتاترک رهبر ترکها براى پذیرایى از شاه ایران سنگ تمام گذاشت .. شب دختر زیبایى را به بستر رضا شاه فرستاد تا شب پیش او باشد....

اما رضا شاه او را بیرون فرستاد ...

همه تعجب کردن ...

گفتن چرا دختر به این زیبایى را رد کردى؟ رضا شاه گفت: شما چ فکرى مى کنین؟؟؟ اگه روزى آتاترک اومد ایران من دختر کى رو بفرسم پیشش...!!! همه دختراى ایران ناموس منند...!! ..."

 

█پاسخ شایعه

 

 

1. در متن این داستان هم مانند سایر شایعات سند و منبعی قید نشده است .


2. در جستجوهای صورت پذیرفته این ماجرا در هیچ منبع معتبری یافت نشد .


3. رضاخان چگونه زنان و دختران ایرانی را ناموس خود می دانست که دستور داد به زور چادر از سرشان بکشند و بارها به نوامیس این کشور به بهانه اجرای قانون کشف حجاب تعدی کنند؟! آنهم در کشوری مسلمان و پایبند ارزشهای دینی و اخلاقی .


4. گوشه ای از جنایات کشف حجاب :

 ... از فحاشی و کتک زدن و لگد زدن هیچ مضایقه نکرده و نمی‌کنند ... تا بحال چقدر زن حامله یا مریضه به واسطه لطمات و صدمات که از طرف پاسبانها به آنها رسیده جان سپردند و چقدر از ترس و حرس فلج شدند و چقدر مال ما را به اسم روسری یا چادر نماز به غارت بردند و چه پولهایی از ما به هر اسمی و رسمی گرفته شده خدا می‌داند اگر یک نفر از ماها با روسری یا چادر نماز به دست یک پاسبان می‌افتاد مثل اسرای شام با ماها رفتار می‌کردند. بهترین رفتار آنها با ما با همان چکمه‌ها لگد بر دل و پهلوی ما بود ...

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911019000661


5. در بی غیرتی و فساد اخلاق رضاخان همین بس که قانون کشف حجاب زنان را با عریان کردن همسر و دختران خود آغاز و اعلام کرد !

او این اقدام را روز 17 دی 1314 در جشن فارغ التحصیلی دانشسرای مقدماتی دختران در تهران انجام داد.

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=932641


6. دلیل نویسنده برای تطهیر چهره رضاخان غیر عقلانیست و تنها از ذهنهایی چون رضاخان می تراود !

چرا که اگر او چنان غیرتی که ادعا شده داشته ، به جای تصور معاوضه نوامیس وطن ، در همان آغاز آن دختر مظلوم را نیز ناموسی از نوامیس مسلمین فرض می کرد و برای او نیز چنین نمی پسندید ، ولو اینکه مجبور به مقابله به مثل نباشد !


7. صرفنظر از واقعه کشف حجاب ، آیا کسی که با سیاستهای حقیر و خائنانه خود موجب اشغال کشورش و در پی آن تعدی و تعرض به نوامیس آن شد ، غیرت ایشان را می کشیده است ؟


منبع: شایعات