پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

85-شبهه مربوط به صندوق صدقات در ایران و آمار تصادفات


شبهه مربوط به صندوق صدقات در ایران و آمار تصادفات


█شایعه

"چه جوریه کشوری که بالاترین مبلغ صدقه در دنیا را دارد، آمار بیشترین تصادف جهان را دارد؟

فکر کنم صندوقها خرابه!!!! 

مسئولین رسیدگی کنند لطفا"

 

◆پاسخ شایعه

 

 

1. بشر، همه سنت ها و قانون های آفرینش را نمی ‏شناسد و اگر چیزی بر ضد آگاهی خود ببیند ، می ‏پندارد مطلقا بر خلاف قانون و سنت است .


2. امام رضا (ع) : 《هر گاه خدا چیزی را بخواهد عقل های بندگان را از آنها سلب می‏ کند و حکم‏ خود را اجرا می‏ کند و خواسته خود را به پایان می‏ رساند. همین که حکم خود را اجرا کرد عقل هر صاحب عقل را به او برمی‏ گرداند، آنگاه او مرتب می‏ گوید: چگونه شد که این کار شد؟ از کجا این کار صورت گرفت؟》 تحف العقول صفحه 442


3. هر حادثه که پیش می‏ آید مورد قضا و تقدیر الهی است.

اگر آدمی در معرض خطر قرار گیرد یا خود به آن دامن زند و آسیب ببیند، قضای خدا و اگر از خطر بگریزد و نجات پیدا کند تقدیر خداست.


4. پس در صورتی که فردی با رانندگی پر خطر، استفاده از وسیله معیوب و ... اسباب سانحه و تصادف را ایجاد کند، منافاتی با دادن صدقه توسط او ندارد بلکه  اعمالی چون دعا ، صدقه و ... که جهت رفع بلایا توصیه شده اند برای پیشگیری از این امور در مواردی هستند که انسان شخصا شرایط بروز بلا را ایجاد ننماید ! 


5. در تصادفات جاده ای عوامل مختلفی دخیل هستند که مهترین آن عدم رعایت قوانین توسط رانندگان بوده و لازم است ضمن توکل به خداوند و دعا و صدقه ، از نقش موثر خود در برخی امور عالم که تاثیر مستقیم در سرنوشت ما دارند غافل نشویم ! 


6. صحیح است که متاسفانه تلفات جاده ای در ایران آمار بالایی دارد ، اما  رتبه کشورمان در این زمینه در دنیا پنجم است ، نه اول . 

منابع : 

سایت شایعات