پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

75-کاپیتان ملکی و خدمه پرواز قشم

█شایعه مربوط به کاپیتان ملکی و خدمه پرواز قشم


متن شایعه


" به افتخار کاپیتان ملکی و خدمه پرواز قشم-تهران مورخ۱۳۹۴/۱/۳.وقتی مهماندار هواپیما چند دقیقه قبل از پرواز مختصات پرواز و اعلام میکرد به اسم«خلیج فارس»رسید که چندتن از تبعه عرب حوزه خلیج فارس با صدای بلند خلیج عربی و تلفظ کردن...کاپیتان و خدمه به نشانه اعتراض به این حرکت تا پیاده شدن خفت بار اون چندتا مسافر از پرواز امتناع کردند..درود بر شرف این خلبان با جرات...حالا هر کی دوسش داره کپی کنه..به افتخار ایران و ایرانی و خلیج همیشه فارس"


پاسخ شایعه

 

 

1. متن شایعه فاقد منبع بوده و با جستجوی آن هیچ خبرگزاری یا منبع معتبر یا حتی دست دومی آن را نقل نکرده است ! 


2. به فرض صحت موضوع ؛ چگونه این افراد چنین اهانتی را میان مسافران پرتعداد هواپیما انجام داده اند اما هیچگونه عکس یا فیلمی از این حادثه یا حواشی آن در رسانه ها یا فضای مجازی منتشر نشده است؟ 


3. تصویر منتشر شده بعنوان سند شایعه ، مربوط به هدایت پهن پیکر ترین هواپیمای مسافربری جهان از مبدا دوبی به مقصد لندن در تاریخ 8 مهرماه 93 و توسط کاپیتان کامبیز پورقناد خلبان خطوط هوایی امارات متحده عربیست ! 


4. ایشان اولین خلبان ایرانیست که با هواپیمای ایرباس 380-800 پرواز کرده است و تکان دادن پرچم ایران و ابراز احساسات وی نیز به همین دلیل است . 


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930714000311


5. نظام جمهوری اسلامی در خصوص تمامیت ارضی کشور هیچ گونه مدارایی با احدی ندارد و با هر نوع جعل نام برخورد ارزنده انجام خواهد چنانکه پرسنل یونانی کیش ایر به دلیل جسارتی مشابه از ایران اخراج شدند .


http://www.hamshahrionline.ir/details/101995


6. این شایعه مشخصا برای تحریک احساسات وطن دوستانه ما ایرانیان در شرایط حساس فعلی جهان اسلام و دامن زدن مجدد به جعل نام خلیج فارس، طراحی و منتشر شده است و لازم است در برخورد با این موارد هوشیارانه عمل نموده و از انتشار آن خودداری کنیم. 


حق جو و حق طلب باشیم


لینک مطلب جهت انتشار:   http://shayeaat.ir/post/211