پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

71-شبهه مربوط به واقعه غدیر

█شبهه

اگر واقعه غدیر برای بیعت گرفتن برای حضرت علی علیه السلام و معرفی او به عنوان وصی وخلیفه بلافصل بعد از رسول الله بوده،آن هم در حضور صحابه و صدهزارنفر از حجاج.چطور ممکن است این همه آدم بعد دو ماه فراموش کنند و زیر قول خود بزنند؟مگر میشود؟!

پاسخ:

   

این دقیقا سوال ماست!!!!نه شبهه 

این قضیه از لحاظ تاریخی بین شیعه و سنی ثابت شده است و در کتابهای قابل قبول اهل سنت ذکر شده

آن ها توجیهاتی می آورند مثل اینکه پیامبرفقط میخواست بگوید شما باید علی علیهالسلام را دوست داشته باشید  که قابل قبول نیست و عقل سلیم نمی پذیرد که در آن هوای گرم باآن خستگی و شرایطی که خیلی ها جلو افتاده اند دستور توقف و حتی بازگشت داده شود تا صرفا بگوید که من علی را دوست دارم شما هم دوست داشته باشید.


تازه مساله بیعت گرفتن را چگونه توجیه می کنید؟عرب از دیرباز برای نصب حکومتی بیعت می گرفته نه ابراز دوستی و محبت!!!!آنهم بیعتی که هم از مردان گرفته شده و هم از زنان.


اما بعد از واقعه حج مردم به شهر و دیار خود رفته بودندو همه اهل مدینه نبودندواقعه سقیفه هم پنهانی و ناگهانی رخ داد و بعد بیعت ظاهری اجباری با امام علی ، تهدید کردند امام علی علیهالسلام هم نیرو  نداشتند. آنها هم که با امام ماندند از ترس جانشان عقب کشیدندو آنها هم که بعدها می آمدنداز شهرها و اعتراض میکردندسرکوب میشدند.


 دردوران حکومت عمر برگشت گفت دو چیز هست که پیامبر حلال کرد و من حرام میکنم کسی نتوانست مانعش شودیعنی تا این حد خفقان بود،بر بالین پیامبر وقتی خواستند قلم و دوات بیاورند باز  گفت پیامبر هزیان می گوید که دو گروه شدند و بحث شد ولی برخورد قاطعی باآن نشد، عمر و ابوبکر از بزرگان قوم بودند و شخصیت فردی منزوی اجتماعی نبودند و به همین خاطر با نفاق و کفر مخفی خود راه را برای غصب خلافت باز کردند و امام علیه السلام نیز به خاطر یک سلسله دلایل سیاسی اجتماعی که به واسطه آن بیم از بین رفتن اصل دین بود مدارا نمودند.