پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

56شبهه مربوط به سوره فیل,بتکده شدن کعبه.....

█شبهه مربوط به سوره فیل,بتکده شدن کعبه.....

متن شبهه

خانة کعبه در آن زمان(پیش از بعثت)یک بتکدة مرکزی بود که بت‌های بزرگ قبائل معروف عرب در آن قرار داشت. به عبارت دیگر، کعبه در عمل مرکز شرک و خانة‌ بت‌ها بود، نه خانة خدا.چگونه است که خدا وقتی خانه‌اش تبدیل به بتکده می‌شود،‌هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، ولی وقتی می‌خواهند آن را خراب کنند، چنین خشمگین می‌شود؟ آیا خدای محمد نسبت به در و دیوار و سنگ و چوبِ ساختمان کعبه حساس بود، ولی برایش اهمیتی نداشت که این خانه مرکز کفر و شرک و فساد شده است، برای همین با آنکه قرن‌ها از بت‌خانه شدنِ خانه‌اش می‌گذشت سکوت کرد اما وقتی خواستند آن را خراب کنند، دیگر طاقت نیاورد؟


پاسخ:⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

 

 

 1⃣این نوشتار نشان می دهد هرگز در باره اهمیت کعبه در زمان حادثه اصحاب فیل اطلاعات دقیقی ندارید. تمامی مردم جهان و بالاخص مردم حجاز و باز هم به طور دقیقتر مردم مکه می دانستند که خانه کعبه توسط قهرمان توحیدی ابراهیم خلیل الرحمن و فرزندش حضرت اسماعیل یعنی نیای بزرگ عرب ساخته شده و به احترام این دو شخصیت بزرگ تاریخی همه ساله مردم عربستان ( که اکثرا به دین ابراهیم خلیل بودند)در ایام خاصی در این شهر جمع و این خانه را بر اساس سنن ابراهیم ( که البته در این زمان به شدت تحریف شده و تغییر داده شده بود و از جمله  سنت باطل و انحرافی بت سازی و بت پرستی رواج یافته بود ) طواف می کردند و آداب و رسومی را به جای می آوردند. 


2⃣خاندان بنی هاشم و بسیاری از قبایل عرب در این دوران پیرو دین حنیف یعنی دین حضرت ابراهیم علیه السلام بودند و هنوز حاضر به گرویدن به دین مسیحیت که در آن زمان به شدت رشد کرده بود نشده بودند. همینان بودند که زمینه حسادت و دشمنی ابرهه ،حاکم یمن که به ظاهر در صدد توسعه دین مسیحیت در منطقه حجاز، مرکزیت بخشیدن به کلیسای مجللی که برای عبادت مردم در یمن ساخته بودند  ودر از رونق انداختن خانه کعبه ولی در باطن اسیر حسادتها و کینه توزیهای کفرآمیز خود بود را فراهم کرد.


3⃣ خدای مقتدر در سوره کوتاه فیل و سپس سوره قریش با ذکر این واقعه تاریخی که شکی در آن وجود ندارد، به مردم مکه نعمت امنیت، اقتدار، احترام، الفت و مهربانی با یکدیگر و دیگر نعمات را بخشید تا ...فالیعبدو رب هذا البیت، الذی اطعمهم من جوع و آمنهم من خوف: تا ( با مشاهده قدرت الهی بیدار شوند و فقط)خدای بزرگ را بپرستند( و از بت پرستی و دیگر انحرافات رایج در آن زمان  دوری کنند)، خدایی که گرسنگیشان را برطرف کرد و از ترس و وحشت ایمنشان ساخت .پس اینکه فرمودید خدا در برابر بت پرستی و انحرافات زمان سکوت کرد اصلا درست نیست زیرا خدای بزرگ با این اقدام مقتدرانه به خوبی در جهت بیداری این ملت اقدام کرد .

⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

ولی نه اقدام بی هدف و عجولانه ای که مد نظر طراح شبهه است.



4⃣نکته دیگر اینکه به کار بردن لفظ طاقت نیاورد برای خداوند ناشی از ظاهر بینی و در واقع کوتاه فکریست.

مگر خداوند بشر است که نعوذ بالله تا دید خانه اش را خراب می کنند احساسات بر او غلبه کند و عذاب نازل 

کند؟؟؟خداوند از هر عیبی مبراست و اعمالش بر اساس حکمت است و در خصوص اعمالی که با بشر رابطه پیدا می کند هدف افعال خداوند هدایت بشر'جلوگیری از گسترش الحاد و کفر در بین سایرین و تنبه و تذکر است و تا شرایط نزول بلا به طور کامل فراهم نشود اتفاقی نخواهد افتاد و هر کاری درست در زمان صحیح خود و با هدف خاص 

صورت می گیرد نه اینکه باز مثل یک بشر خداوند تا ببیند در خانه اش بت گذاشته اند به سرعت عذاب نازل کند.