پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

55شبهه مربوط به سوره فیل,حوادث طبیعی.....

 █شبهه مربوط به سوره فیل,حوادث طبیعی.....


در مورد حوادث طبیعی که موجب تخریب کعبه شدند،  آیا خداوند خانه­ خودش را به دست خودش خراب می­کند؟


پاسخ

  

 فلسفه حمایت خدای بزرگ از کعبه در زمان ابرهه به طور کلی موضوعی بود خاص همان زمان و همان مکان و همان افراد. یعنی زمانی که کعبه از یک موقعیت استراتژیک برخوردار بوده و باید حفظ می شد تا بار دیگر از طریق کعبه,  خداوند جلوی فتنه گری ابرهه حاکم یمن را بگیردکه به ظاهر در صدد توسعه دین مسیحیت و در باطن در پی کینه توزی های خود با آیین ابراهیمی و از رونق انداختن کعبه بود.


قاعدتا وقتی آن شرایط ویژه به کنار می رود ، کعبه در برابر هر خطری با ساختمانهای دیگر برابر می شود. چون ماده است و از قیود مادی گریزی ندارد.

این اتفاق فقط مربوط به کعبه نیست. مومنین و مجاهدان راه خدا در زمان جهاد توسط فرشتگانی که از سوی خدای اعزام می شوند مورد حفاظت قرار می گیرند و خدای متعال به تقدیرات خود آنها را از شر برخی خطرات که در این جنگها پیش می آید حفظ می کند. همین مجاهدان وقتی از میدان جنگ خارج می شوند ممکن است در اثر یک بیماری چنان زمینگیر شوند که برای حمل و نقل آنها نیاز به پرستار و مددکار باشد. نمونه این مجاهدان امیر المومنین علیه السلام است که در حفاظت باریتعالی و خیلی از فرشتگان در زمان جنگها از برخی خطرات در امان می ماند ولی همین امام عزیز و بزرگوار و روئین تن، در زمان جنگ خیبر چنان در اثر بیماری چشم زمینگیر شده بود که چاره ای جز دعای پیامبر صلی الله علیه و آله و درخواست شفا از خدای بزرگ باقی نماند.


سیل و زلزله و حوادث طبیعی دیگر از اتفاقاتی است که به طور عادی و بر اساس قوانین حاکم بر جهان رخ می هد حال اگر چنانچه  در اثر سیل و زلزله خانه شما خراب شود خداوند با دست خودش خانه شما را خرا ب کرده است؟

اینجا پای عناد و دشمنی معاند و توسعه کفر و الحاد در میان نیست که جهت روشنگری جمعی و مقاصد هدایت  نیازی به این دست مراقبتها و ارسال ابابیل برای درهم شکستن سپاه حوادث طبیعی باشد!!!

حوادث طبیعی جزء طبیعت است چه مطلوب مثل باران و طلوع و غروب. چه نامطلوب مثل طوفان و سیل و زلزله


هر چند که خداوند باز به همین بشر مخلوق قدرتی داده که به مدد نیروهای معنوی,دعا و نیایش قادر می شود در 

ظهور و بروز این حوادث طبیعی دخل و تصرف کند.