پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

54-شبهه مربوط به سوره فیل, پادشاهان و سلاطین دیگر ....

█شبهه مربوط به سوره فیل, پادشاهان و سلاطین دیگ..... 


درطول تاریخ، پادشاهان و سلاطین دیکتاتور و متجاوز هزاران بار برای گسترش قلمرو خود به شهرها و کشورها حمله کردند و جنگ‌های خونین و وحشتناک به راه انداختند، و صدها میلیون‌ انسان بی‌گناه را از دم تیغ گذراندند و به زنان و دختران تجاوز کردند و همه جا را به آتش کشیدند و مرتکب جنایاتی شدند که شنیدن آن پشت آدمی را می‌لرزاند. چرا خدای محمد در چنین مواقعی با متجاوزان و جنایتکارانِ دیگرچنین برخوردی نمی‌کند؟‌ آیا ریخته شدن خون میلیونها انسان پیر و جوان، و مورد تجاوز قرار گرفتن زنان و دختران پاک و بی گناه برایش مهم نیست؟


پاسخ

  


جالب اینجاست که افرادی که این سوال را مطرح می کنند و توقع دارند خداوند پس از هر ظلمی مستقیما وارد عمل شود و عذاب نازل کند!!!!! از سوی دیگر آیات مربوط به مجازات های اجتماعی را که جهت تحکیم امنیت افراد جامعه وضع شده مطرح کرده فریاد وا مصیبتا سر می دهند که اسلام تحمل مخالف ندارد و خشن است.

اینان همان هایی هستند که قرآن عزیز به خوبی می شناسد و مصداق بارز( فی قلوبهم مرض) می باشند.


1⃣در خصوص آمار سرنوشت ظالمین و مستکبران باید گفت:

 در طول تاریخ، تمدنهای زیادی ایجاد شده، رشد کرده و نابود شده اند. فقط کافی است نگاهی به جلدی از یک کتاب تاریخی مثل کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت بیندازید تا ببینید تا چه حد این سنت الهی یعنی نابودی مستکبران و ظالمان کوبنده و پابرجا بوده است.


2⃣در کنار آن باید به این موضوع اشاره کنم که شما فاکتور اختیار انسان را ندیده گرفته اید چیزی که انسان را از هر موجودی متمایز می کند اختیار است.سلطه متجاوزان و ستمکاران بر مقدورات یک ملت غالبا ناشی از خطاهای همان ملت است. اگر ملتی به دستورات الهی گردن ننهد، شایستگان را از مسندها دور ساخته و افراد ناشایست را بر مسند بنشاند، آمران به معروف و ناهیان از منکر را منکوب و ساکت کند، در اداه امور از فرایندهای غلط بهره برداری کند، عدم انطباقهای متعدد را نا دیده بنگارد و هیچ تلاشی برای رفع آنها ننماید و هزار خطای کوچک و بزرگ دیگر، نهایتا اشرار بر آن کشور مسلط می شوند و جان و مال و ناموس آن کشور را تباه می کنند. این ضایعه اسفناک، محصول همان تباهی ها و اضمحلال فرهنگی و سیاسی کشور است و خدای بزرگ مقصر نیست. در این شرایط هرگز نباید کسی منتظر نزول فرشتگان و عذاب الهی بر کافران و نابودی آنها و نجات مظلومان باشد بلکه آنها باید خود سوپر من حوادث باشند و خود را تغییر دهند تا سرنوشتشان تغییر کند.


3⃣سخن آخر اینکه:

خداوند در نظام تکوین دارای قوانین ثابت و سنت های متعددی است که بر هر کدام ضوابطی خاص از جانب خداوند حاکم است و هیچ سنّتی جز در اثر حصول شرایط آن به وقوع نمی پیوندد.

بنابر این تا شرایط نزول بلا به طور کامل محقق نشود عذاب نازل نمی گردد مضاف بر اینکه عذاب فقط 

صاعقه آسمانی و باران سنگ نیست عذاب انواع مختلفی دارد که به تفصیل در لبنک زیر مشاهده می فرمایید

 - http://hawzahnews.com/TextVersionDetail/319578


تسلط ظالم بر یک ملت'ظهور و بروز بیماری های جدیدالوقوع و لاعلاج 'کاهش نزولات آسمانی'واز همه بدتر وگذاری یک قوم به حال خود تا هر چه می خواهند با ظلم و سرکشی و تجاوز و که مصادیق سرپیچی و نافرمانی از دستورات الهیست بر سر خود بیاورند مصداق بارز عذاب الهی و تجسم اعمال خود ماست.