پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

50-دلایل.منع استفاده از لفظ کلب در اشعار و مداحی ها

█دلایل نهی استفاده از لفظ کلب در اشعار و مداحی ها


گفتن جملاتی از قبیل سگ حسینم،او او کن حسینم،حضرت شراب حسین...


دلایل کلی انحرافی بودن این جملات:

  

1-شراب خوار بودن و سگ(خانگی)داشتن از صفات چه کسانی است؟بنی امیه یا بنی هاشم؟آیا این همان ادله روشن اباعبدالله برای عدم بیعت با یزیدبن معاویه نبود؟

2-سوء استفاده دشمنان شیعه و اسلام در رسانه های جمعی(ماهواره،اینترنت و...) و تخریب وجهه تشیع در بین افکار عمومی دنیا.برای مثال شبکه وصال متعلق به وهابیت که اعلام کرد:نام دیگر اسلام ناب محمدی به گفته خود پیروان آن مذهب سگان زینب است و نیز هیئت های عزاداری امام حسین را به بیت سگان نمک نشناس اهل بیت تشبیه کرد و بساری سوء استفاده ها و توهین های دیگر که در این شبکه ها صورت گرفت.

3-قابل توجه دوستانی که ادعا دارند که امام حسین(ع)سگ می خواهد می گوییم که آیا جمله ای از امام حسین وجود دارد که فرموده باشد من (بلاتشبیه)72سگ باوفا دارم؟امام حسین(ع):انا قتیل العبرة لا یذکرنی مؤمن الا بکی.

حسین بن علی علیه السلام فرمودند:من کشته اشکم،هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند مگر آنکه (بخاطر مصیبتهایم) گریه می کند.بحار الانوار، ج 44، ص .279

4-دوستانی که این جملات و جملات شبیه به این ها را به کار می برند،قداست و شان امام حسین(ع) و عزادار امام حسین(ع) را پایین می آورند.برای مثال:در یک گله گوسفند به جز چوپان،گوسفند و سگ موجود دیگری وجود ندارد بنابراین اگر کسی بخواهد سگ امام حسین باشد،بالاترین مقام امام حسین نزد وی(بلاتشبیه)چوپان می باشد.

5-وظیفه همه ما ترویج مذهب تشیع در جهان می باشد.آیا انسان عاقلی در دنیا وجود دارد که وارد مذهبی شود که در آن انسانیتش زیر سوال برود؟

6-برخی دوستان ناخواسته با گفتن جمله "من سگ حسین هستم و... "وظیفه و مسئولیت خود را سبک می کنند و می گویند توان ما همین است،قابل توجه این دوستان،برادرانه می گوییم که آیا بهتر نیست که تلاش کنیم و خود را به درجات بالای انسانیت برسانیم و مسیر را اشتباهی و انحرافی نرویم؟

7-آیا حدیثی از اهل بیت وجود دارد که این کلمات و جملات را در شان امام حسین(ع)بداند؟خیر.پس چرا برخی از ما جلوتر از این بزرگواران عمل می کنیم؟

8-به طور کلی از نظر مراجع عالی قدر و ولایت مدار تشیع هر حرف یا عملی که موجب وهن به اسلام(ترس از اسلام)شود حرام است.

و...