پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

43-جفت گیری طاووس در نهج البلاغه.

█روش تولید مثل طاووس در نهج البلاغه 

متن اصلی تحریف شده و قسمتی که امام علی (ع) افسانه خوانده اند را روش اصلی معرفی کرده اند !

متن اصلی تحریف شده و قسمتی که امام علی (ع) افسانه خوانده اند را روش اصلی معرفی کرده اند !

متن و پاسخ شایعه


█متن شایعه  مربوط به جفت گیری طاووس در نهج البلاغه

"اسرار علی (ع)

در یکی از معروفترین دانشگاه های جانور شناسی در هند تحقیقی صورت گرفت مبنی بر نحوه جفت گیری و تولید مثل طاووس . یک جفت طاووس را در قفس بزرگی قرار دادن و یک نگهبان نیز گذاشتند تا لحظه جفت گیری را ثبت کند . روزها گذشت و یک روز طاووس ماده تخم گذاشته بود . همگان در تعجب بودند . نگهبانان که به صورت شیفت بوده اند گفتند محاله : چون ما جفت گیری مشاهده نکردیم . مسئولین و دانشجویان تصمیم گرفتن که با دوربینهای پیشرفته این دو طاووس را کنترل کنند . شصت و یک روز گذشت ... هیچ جفت گیری مشاهده نشد ... ولی باز هم طاووس ماده تخم گذاشت . همه با تعجب به دنبال جواب این معما. طاووس هر شصت و یک روز میتواند یک تا سه تخم بگذارد .خبر پیچید ... تیم تحقیقاتی  جانور شناسان از سراسر دنیا رفتند هند . همه اذعان داشتند که تا حالا جفتگیری طاووس را ندیده اند . تحقیقات پیچیده تر شد ولی بی فایده بود . بعد از یک سال جوانی از دانشجویان که اهل بلژیک بوده به تیم تحقیق میگوید . جواب معما در نهج البلاغه علی ابن ابی طالب نوشته شده . من اون کتاب را مطالعه کردم و این مطلب را اونجا دیدم در خطبه ای به نام طاووس . تحقیقات شروع شد و نهج البلاغه را اوردند . خطبه طاووس چنین نوشته شده :

شگفتا از خلقت طاووس که با اراده خدا باردار میگردد بدین گونه که طاووس ماده پرهای خود را باز میکند و طاووس نر از عظمت الهی اشک از چشمانش جاری شده . طاووس ماده نزدیک نر میگردد و یک قطره از اشک او میخورد و باردار میگردد . تیم تحقیقات فیلمهارو لحظه به لحظه چک میکنند و این واقعیت را میپذیرند . .....یا علی(خطبه 165) "

پاسخ شایعه

 

 

1. در متن شبهه به صورت ناشیانه ای کلام امام علی (ع) تحریف شده است !


2. متن اصلی در نهج البلاغه :

[...] چون خروس می پرد، و چون حیوان نر مست شهوت با جفت خویش می آمیزد، ... اگر کسی خیال کند. (باردار شدن طاووس به وسیله قطرات اشکی است که در اطراف چشم نر حلقه زده و طاووس ماده آن را می نوشد آنگاه بدون آمیزش با همین اشکها تخمگذاری می کند) افسانه بی اساس است [...]

"خطبه ۱۶۵ نهج البلاغه"


3. نه تنها به انجام جفتگیری اشاره شده ، بلکه حالات طاووس نر نیز به دقت تشریح شده است.


4. در این خطبه افسانه بارداری طاووس ماده با نوشیدن اشک چشم طاووس نر ، رد شده است .

اما توضیح اصلی ایشان حذف و بخشی که امام علی (ع) به عنوان افسانه معرفی کرده اند را پاسخ امام نمایانده اند !

http://yon.ir/taavoos


5. بر خلاف ادعای شبهه با جستجوی واژه "فیلم جفت گیری طاووس" به فارسی و انگلیسی چندین مورد کلیپ در دسترس است!


6. این متنها با ظاهر بزرگداشت اما در باطن با هدف در تعارض قرار دادن شخصیت ائمه(ع) با عقل و علم تهیه می شوند . فضائل و مناقب ایشان چنان است که با این موارد خدشه دار نمی شود .


www.hawzah.net/fa/Magazine/View/4693/4699/36925

سایت شایعات