پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

36کاش یک ماه هم بود که موظف بودیم از اذان صبح تا غروب فقراء رو سیر کنیم نه اینکه گشنگی بکشیم تا اونها رو درک کنیم!!


 متن شبهه:


کاش یک ماه هم بود که موظف بودیم از اذان صبح تا غروب فقراء رو سیر کنیم  نه اینکه گشنگی بکشیم تا اونها رو درک کنیم!!



✅ پاسخ :

 

 کاش به جای کپی پیست کردن و نقل و انتقالات تلگرامی موظف بودیم به یکماه مطالعه اجباری در باب همه چیز !علی الخصوص دینی که مهرش را در شناسنامه داریم و از محتوی آن هیچ نمی دانیم!
باید غبطه خورد به حال آنان که در بلاد کفر رندگی می کنند و با تحقیق و مطالعه اسلام می آورند ومثل ما دین آبا و اجدادی ارثی  مفت به چنگ آمده ندارند تا اینچنین قدر نشناسی کنند و هر چه به دستشان میرسد بدون تفکر و تامل به دینشان بچسبانند.

1⃣حکم خدا قابل تعویض نیست وروزه از احکام عبادیست که بدون قید و شرط طبق دستور باید انجام شود و اهداف آن محفوظ در اجرای آن بوده و فراتر از این است که صرفا اغنیا حال فقرا را درک کنند . این نسخه های قابل تاملی که هر روز روانه بازارمی شود نسخه های بشر ساخته ایست که هر ساله می خواهند با ترک یکی از مسائل دینی مشکلات بشریت را حل کنند. این بار هم بایدفریضه روزه ترک شود تا مشکلات بشریت حل شود.


2⃣اگر یک ماه روزه بر ما واجب شده جهت یاد آوری تمام ارزش های انسانیست که در طول سال تحت عنوان حلال و حرام ملزم به رعایت آن هستیم و غفلتا یا عمدا ترک می کنیم. مثل خمس و زکاتی که حق فقیر است و نمیدهیم .مثل انفاق که نمی کنیم یا قرض الحسنه که نمی دهیم .و القصه همه به سود فقراست.

3⃣روزه یک ماه تمرین انسانیت است. تکلیف فوق برنامه اسلام است برای ما شاگردان تنبل که در طول سال تعالیم حیاتبخش آن را به فراموشی می سپاریم و به بهانه های مختلف از آن فرار می کنیم.چرا که شرط قبول این عبادت رعایت تمام نکاتیست که نتیجه رعایت آنها حل شدن مشکلات فردی و اجتماعی می باشد.

امام على علیه‌السلام فرمود: «کم من صائم لیس له من صیامه الا الجوع و الظما و کم من قائم لیس له من قیامه الا السهر و العناء.»؛ چه بسیار روزه‏ دارى که از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏ اى ندارد و چه بسا شب‌زنده ‏دارى که از نمازش جز بی‌خوابى و سختى سودى نمى‏برد. (نهج البلاغه، حکمت 145)
- http://resalaat.ir/NewsDetail.aspx?itemid=10023
پس اصل بر ابن است که ابتدا فلسفه  روزه را درک کنیم.

(   ۴)و بنابر احادیث و روایات بسیار از ائمه معصومین چه بسیارند مسلمانانی که لب از غذا فرو بستندد ولی اعضا و جوارحشان به گناه مشغول است.اینها عملا روزه نگرفته اند و این حرف جدیدی نیست و عین مفهوم روزه است.

(۵   )اینکه از هر کوی و برزنی امروزه ندا سر می دهند ما روزه نمیگیربم ولی چنان می کنیم .ما روزه نمیگیریم ولی چنین می کنیم مصداق آیه ذیل می باشد که خداوند رسما می فرماید حق ندارید چیزی را وارد دستورات دبنی کنید یا چیزی را از آن خارج کنید.بخشی را بپذیرید و بخشی را رد کنید

 «أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ یَفْعَلُ ذلِکَ مِنْکُمْ إِلاَّ خِزْیٌ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ یَوْمَ الْقِیامَةِ یُرَدُّونَ إِلى‏ أَشَدِّ الْعَذابِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ[بقره/۸۵]
 آیا به بعضى از دستورات کتاب آسمانى ایمان مى‏ آورید، و به بعضى کافر مى‏ شوید؟! براى کسى از شما که این عمل (تبعیض در میان احکام و قوانین الهى) را انجام دهد، جز رسوایى در این جهان، چیزى نخواهد بود، و روز رستاخیز به شدیدترین عذابها گرفتار مى‏ شوند. و خداوند از آنچه انجام مى‏ دهید غافل نیست»

http://www.soalcity.ir/node/2261

(   ۶)و کلام آخر اینکه احترام به اندیشه و منش و اعتقاد اشخاص در جامعه از اصولیست که پیرو هر مسلک و آئینی که باشیم ممدوح و مطلوب می باشد.
زیر سوال بردن و طعنه و کنایه زدن به احکام عبادی محکمی که جمع کثیری از آن طبعیت می کنند نه تنها نشانی از  روشن فکری ندارد بلکه 
نشان کمبود مطالعه و پیگیری فلسفه احکام و سطحی نگری در این باب می باشد.

(۷  )فراموش نشود این احکام گرچه ۱۴۰۰سال از عمر ش می گذرد،
توسط خالق بشر وضع شده و به حکم عقل و منطق و انسانیت از هر قانونی مفید تر خواهد بود ،چرا که تنها خداست که می داند صلاح موجودی را که خلق کرده.همانطور که تنها مادر صلاح فرزند را بهتر می داند .

روزه حکم عبادیست که هم شرایط  ترک وهم شرایط وجوب اجرای آن کامل و جامع در احکام شریعت آمده است.

خوشا آنان که عظمت این ماه را درک کرده روح و جسمشان را ددزلال تابناک آن می شویند و تمرینی دوباره می کنند انسانیت را جهت زدودن غبار فراموشی از قوانین پاکی و پاک ماندن.