پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

35-شایعه مربوط به گرسنگی کشیدن روزه داران و سیر کردن شکم گرسنگان

█شایعه مربوط به گرسنگی کشیدن روزه داران و سیر کردن شکم گرسنگان


" ازهرکس میپرسی چراروزه میگیری همان جواب نخ نمای همیشگی رامیدهد :

برای همدردی باضعفا وگرسنگان !

کدام مستمند؟

کدام کودک خیابانی ؟

کدام زن بی پناه صبح بیدار میشود پای سفره ای هفتادرنگ مینشیند و تا خرخره میخورد و بعد تا غروب در خنکای کولر میخوابد و هنگام افطار باز بساط غذای رنگارنگ پهن میکند ؟

گرسنگی کشیدن من و تو کدام گرسنه راسیر میکند ؟

دروغ نگفتن و فرونبردن گردوخاک غلیظ به حلق ، کدام بچه یتیم را لباس میپوشاند؟

کمى فکر کنید ... 

جاى اینکه شما ببینید گرسنگان چه حالى دارند ، به گرسنگان نشان دهید سیرى چه حسى است !"


پاسخ شایعه

 

 

1⃣در ابتدا از نویسنده محترم سوال می شود که آیا در نظر شما پاسخ سوالات یا به طور کل امور عقلانی و منطقی از جنس جوراب و البسه هست که در گذر زمان نخ نما شود؟


2⃣شیعه فلسفه احکامش را قرآن و سیره معصومین می گیرد و اعتقاد راسخ دارد که خالق اگر عبادتی را واجب نموده است از  روی هدفی بوده .عقل محدود بشرآن را درک کند یا نکند حقیقت عوض نمی شود و اصولا یک مسلمان شیعه با اعتقاد و احکام الهی مثل لباس برخورد نمی کند که امروز مد باشد و انجام دهد و فردا نخ نما شود و خودسرانه تصمیم به تغییر شکل بگیرد.


3⃣ضمن این که مسلمان  بر جایگاه شیطان تکیه نمی زند و برای کسی که او را خلق کرده تعیین تکلیف نمی کند که چنین نکن و چنان بکن.!!!شما هر زمان خدا شدید وانسان خلق کردید برایش راه سعادت تعیین کنید.


4⃣نکته جالب این است که تمام این دلواپسان شکم مردم، قصد دارند با پول حج و زیارت عتبات و هر چه که به دین و مذهب ربط پیدا می کند مشکلات کشور را حل کنند و کاری با هزینه های میلیاردی مربیان خارجی ماشین های میلیاردی سفر های دوبی و ترکیه و ارمنستان که رشد 75 درصدی داشته ندارند !!!!تجمل پرستی و مصرف گرایی هیچ اشکالی ندارد و.......


◀1-پس پاسخ اول این است که روزه می گیریم چون امر خالق است، واجب است، و بدون چون و چرا گردن می نهیم .

"آیه ۱۸۳ سوره بقره


◀2-روزه داران عموما از اقشار متوسط و ضعیف جامعه و متعهد به همنوعان هستند !همان هایی که اقلیت بی دین مدام در تکاپو هستند تا با مایه گذاشتن از اعتقادات و دین مردم مردم شکمشان را سیر  کنند!!!!

8http://www.tebyan.net/newmobile.aspx?pid=15922

◀3. درک حال گرسنگان تنها یکی از ابعاد اجتماعی روزه است که فرد با ناتوانی از بهره گرفتن از امکاناتش ، درک بهتری از گرسنگان و تشنگان خواهد داشت و دلش با آنان نزدیک تر و نرم تر می شود .

http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa14615

◀4. آداب روزه را خالق هستی و دانای کل اعلام نموده و قرار نیست تمام آنها کارکرد سیر کردن گرسنگان را داشته باشند ! بلکه این امور از ابعاد فردی روزه و جهت خود روزه دار هستند .

http://www.aviny.com/occasion/islamic/ramazan/91/tasir.aspx

◀5. از زیباترین سنتهای اسلامی در رمضان اطعام روزه داران است ولو با خرما و جرعه ای آب و خداوند برای آن ثوابی چون آزاد کردن بنده در نظر گرفته است .

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=135998

◀6. یکی از شاخص ترین دستورات اسلام ، یاری نیازمندان و اطعام گرسنگان است که نویسنده با مغالطه تلاش کرده آن را انکار کند و موفق نیز نبوده است !

http://www.maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,3378