پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

19-داستان رضا خان و مرد شفا یافته.

ﻣتن شایعه:


مﯿﮕﻦ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﺭﺿﺎ ﺷﺎﻩ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﺣﺮﻡ ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﻈﯿﻢ ﺑﺮﺍﯼﺯﯾﺎﺭﺕ ﯾﻬﻮ ﻣﯿﺒﯿﻨﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﻫﯿﺎﻫﻮ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪﻩ ﻣﯿﮕﻪ ﭼﻪ ﺧﺒﺮﻩ .

ﺑﻬﺶ ﻣﯿﮕﻦ ﯾﻪ ﮐﻮﺭﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩ ﺷﻔﺎ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ . ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻣﯿﺪﻩﻃﺮﻑ ﺭﻭ ﺑﯿﺎﺭﻥ . ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺮﺩ ﺭﻭ ﻣﯿﺎﺭﻥ ﺭﺿﺎﺷﺎ ﺑﻬﺶ ﻣﯿﮕﻪ

ﺗﻮ ﮐﻮﺭﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩ ﺑﻮﺩﯼ ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﺪﻩ ﺑﻠﻪ ﻣﻦ ﮐﻮﺭﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﺑﻮﺩﻡ ﺍﺯ ﺗﻪ ﺩﻝ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺍﻭﻧﻢ ﻣﻦ ﻭ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩ

ﺍﻻﻥ ﻣﯿﺒﯿﻨﻢ . ﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﻣﯿﮕﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﮐﻤﺮﻡﺑﺴﺘﻢ ﭼﻪ ﺭﻧﮕﯿﻪ؟ ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﺪﻩ ﺳﺒﺰﻩ . ﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﻓﺮﯾﺎﺩ

ﻣﯿﺰﻧﻪ 100ﺿﺮﺑﻪ ﺷﻼﻕ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﺪﺭﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﺘﻘﻠﺐ ﺑﺰﻧﯿﺪ .ﻣﺎﻣﻮﺭ ﮐﻨﺎﺭﯾﺶ ﻣﯿﮕﻪ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺭﻧﮓ ﺭﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﮔﻔﺖ .

ﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﻣﯿﮕﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻫﻤﯿﻨﻢ ﻣﯿﮕﻢ ﮐﻪ ﺷﻼﻕ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﭼﻮﻥﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﮐﻮﺭﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩ ﺑﻮﺩﻩ ﭼﻄﻮﺭ ﺭﻧﮕﻬﺎ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ

ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻻﻥ ﺩﺍﺭﻩ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻣﯿﺪﻩ .

ﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﺑﺪﺑﺨﺖ 70 ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺖ ﯾﺎﺩ ﺑﺪﻩ ﮐﻪﻧﺬﺍﺭﯾﻦ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺩﯾﻦ ﺭﻭﺗﻮﻥ ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺸﻦ ﻭ ﺍﺯﺗﻮﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ

ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ...ﺍﻣﺎ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯾﻢ ... ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ ...ﻣﻠﺘﯽ ﻃﻠﺴﻢ ﺷﺪﻩ !ﻣﻐﺰ ﺑﺮ ﺑﺎﺩ ﺭﻓﺘﻪ ، ﮐﻪ ﺗﺎ ﮐﺮﺑﻼ ﭘﺎﯼ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ .ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﭘﻞ ﻋﺎﺑﺮ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﺩ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ ۰۰۰۰


پاسخ:

  


1⃣این متن نیز مانند سایر داستان هایی که از کارخانه ضد انقلاب و ضد دین در می آید بدون سند دهان به دهان نقل می شود بدون اینکه هیچ منبعی برای آن ذکر شود.این همان معنی مغز بر باد رفته است.  ضریب هوشی این جماعت هم جایی مشخص می شود که خیلی ناشیانه جای پای افکارشان را در تولیدات کذبشان جا می گذارند. 


2⃣سیاست رضا خانی و 50سال سلطنت پهلوی  به حجم وسیعی از  افتضاح و نارضایتی عمومی انجامید.هر چنددر صف مخالفان رژیم پهلوی اکثریت را قشر مذهبی تشکیل می دادند اما این مبارزات از سالیان دور توسط اقشار مختلف با دیدگاه ها و افکار گوناگون حمایت شده و ایشان در بین قشر روشنفکر آن زمان هم جایگاهی نداشته اند.


3⃣اینکه پیاده روی روز اربعین که یک حرکت ایدئولوژیک و یک قدرتنمایی آرام از تفکر شیعه و آرمان مکتب حسینیست را تاب نیاورند و با قرار دادن آن در کنار یک تخلف اجتماعی سعی در تحقیر آن دارند ماهیت ضد دین نویسنده را به راحتی مشخص می کند.


4⃣اینجا ایران است و در طول تاریخ ثابت شده که ایرانی جایی که پای اعتقاداتش در میان باشد تا پای جان ایستاده و همین خار چشم عده ایست لذا سعی می کنند از در تحقیر و..... در آیند که راه به جایی نیز نمی برند.چون اعتقاد شیعه برعکس تفکرات بی ریشه دنیوی از پشتوانه عقلی ،علمی و آرمانی برخوردار است.


5⃣راجع به تخلفات اجتماعی نیز باید گفت چون ذات بشر راحت طلب است تا کنون حتی در جوامعی که به لحاظ تکنولوژی و نوبت دستیابی به مظاهر صنعت و.... در رتبه های نخستین هستند هنوز حربه ى زور و قانون استفاده می شود و هر جا سخت گیری و قوانین شدید تری برقرار است قانون بهتر اجرا می شود.در برخی کشور های اروپایی   رد شدن از خط ممتد مساویست با پرس کردن ماشین و پرداخت جریمه سنگین و جمع آوری اسقاط با هزینه شخصی!!!یا برای نگه داشتن عابران پیاده چراغ های رقاصه بر سر چهارراهها نصب می کنند تا انگیزه ی ایست بیشتر شود!!!!لذا این مختص ایران نیست.


6⃣برای جماعت اندک سلطنت طلب کافیست تا اسم رضا خان آورده شود و بعد هر دروغ و مهملی  به راحتی پذیرفتنی می شود.اما خوشبختانه در حال حاضر به مدد اهالی متعهد قلم این عادت بین مردم ما تا حد زیادی جا افتاده که به دنبال سند ومدرک بروند و ان شا ءالله بیشتر هم خواهد شد.