پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی
پاسخ به شبهات  اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

پاسخ به شبهات اعتقادی و شایعات دنیای مجازی

j-shobheh

3-زرتشت چه گفت و چه کرد؟


متن شبهه

زرتشت چه گفت و چه کرد؟ زرتشت عصا به آب نزد تا رود نیل را بشکافد. زرتشت مردگان را زنده نمی کرد. زرتشت دینش را با شمشیر گسترش نداد و وعده بهشت و حوری نداد. زرتشت دستور کشتن مخالف را نداد. زرتشت کسی را به خاطر دینش کوچک و مرتد و نجس و کافر نشمرد. ✅ زرتشت تنها شعله آتش را برافروخت و یک چراغ را روشن کرد تا جلوی پایت را ببینی و راه را پیدا کنی و کوتاه ترین و بزرگ ترین درس را به همه داد: اندیشه نیک، گفتار نیک،️کردار نیک.️ �� ششم فروردین ماه، زادروز زرتشت پیامبر ایران فرخنده باد."

 

پاسخ

 

 


1. مستندی از زندگی و روش تبلیغ زرتشت در دست نیست ، لذا مواردی که در متن ذکر شده قابل اعتنا نمی باشد . 

2. پیامبران مامور ابلاغ و اجرای فرمانهای الهی بوده اند و رفتارهای سلیقه ای و شخصی در باب دین انجام نمی دادند . 

لذا قیاس کنایی انجام شده در میان انبیایی که همگی اهداف و ماموریت یکسانی  داشته اند ، صرفا تلاشی باطل برای تخریب ایشان است . 

www.gharaati.ir/show.php?page=books&book=4&pages=50 

3. حکمت اعطاى معجزه اقتضاء می کند که به همه پیامبران معجزه اعطا شود و نویسنده بدون توجه به این مطلب ، جایگاه زرتشت را زیر سوال برده است ! 

http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=38237

4. اسلام با شمشیر گسترش نیافت بلکه به دلیل مطابقت تعالیم آن و سیره بزرگانش با فطرت انسانها به سرعت مقبول ملتها شد . چرا که اگر قدرت شمشیر موجب گسترش یک آیین می شد هم اکنون ایرانیان بر آیین مغولان بودند ! 

http://www.soalcity.ir/node/663

5. در آیین زرتشت نیز وصف بهشت و ویژگیهای آن آمده است و اختصاص به اسلام ندارد . 

http://www.tahoor.com/fa/Article/View/19458

6. خداوند دفاع از جان ، مال ، نوامیس و ارزشهای مسلمین و مظلومین را واجب نموده است و چنانکه می دانیم هیچگاه پیامبر (ص) و امامان (ع) آغاز کننده جنگی نبوده اند . 

http://www.rasekhoon.net/article/show/64935

7. ادعای نویسنده در کشتن مخالف کذب محض است ، چرا که در اسلام مدارا و صلح با مخالفین و سخن گفتن همراه با نرمی و منطق با ایشان سفارش شده است و حکم قتال در مقام دفاع ودر شرایط خاصی می باشد . 

http://www.pasokhgoo.ir/node/83729